email | Strona Główna | Française English Русская Slovakia українська
Dolina Lotnicza Aktualności Członkowie Zarząd Projekt PL-SK Enterprise Europe Network Foresight Branżowy Punkt Kontaktowy 7. PR Zrealizowane Projekty INTRANET Kontakt
PZL-Świdnik S.A.   
 
AERO AT
ATI ZKM Forging Sp. z o.o.
Alinox Sp. z o.o.
ANGA Uszczelnienia Mechaniczne
Lotnicze Zakłady Produkcyjno-Naprawcze "Aero-Kros"
Arkom Sp. z o.o.
Aviomechanika Sp. z o.o.
Avio Polska Sp. z o. o.
M.A.M. PPUH
B/E Aerospace
B&M OPTIK Sp. z.o.o.
Borimex PPUH
BRYK
Bureau Veritas Polska
CONTI Sp.zo.o.
Creuzet Polska Sp.z.o.o.
CAV Aerospace Limited
"DO - MET" P.P.U.H.
EC Engineering Sp. z o.o.
E & K Sp. z o.o.
EL-Automatyka
ERKO Sp. j.
Eurotech Sp. z o.o.
Fin Sp. z o.o.
FLY Polska Sp. z o.o.
Goodrich Aerospace Poland
Hispano-Suiza Polska Sp. z o.o.
HSW-Narzędziownia
Instytut Energetyki Oddział Ceramiki CEREL
Iwamet
Kennametal Polska Sp. z o.o.
Magellan Aerospace (Polska)
MARCO Export-Import Rzeszów
Margański&Mysłowski Zakłady Lotnicze
McBraida Polska
Mielec ARR
M&M air sea cargo S.A.
MTU Aero Engines Polska
Politechnika Rzeszowska
Pratt & Whitney Kalisz
Nafta-Gaz-Serwis S.A.
MB Aerospace Rzeszów Sp. z o.o.
Pratt & Whitney Tubes Sp. z o.o.
Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o. w Mielcu
PZL-Świdnik S.A.
Rzeszów RARR
Remog
Royal Star Sp. z.o.o.
SEGER
Siemens
Tuv Nord
TW Metals Polska Sp.z.o.o.
Ultratech Sp. z o.o.
WALDREX S.C.
Firma Projektowo Usługowa
WIETPOL AEROSPACE
WSK "PZL-Krosno" S.A.
WSK "PZL-Rzeszów" S.A.
Wytwórnia Konstrukcji Kompozytowych
3XTRIM
Vac Aero
ZM "WSK-Rzeszów" Sp. z o.o.
4 AIR AIRLINES
K&K Selekt Centrum Doradztwa Personalnego
ZPTSz "PZL-Mielec" Sp. z o.o.
SANDVIK POLSKA Sp. z o.o.
Zakład Narzędziowy ZELNAR
Wentworth Tech. Sp. z o.o.
Zakład Narzędziowy "PZL-Dębica" Sp. z o.o.
Technology Management Consultants - Poland
Thoni Alutec Sp. z o.o.
Stare Miasto - Park Sp. z o.o.
Port Lotniczy "Rzeszów-Jasionka" Sp. z o.o.
METALTON Sp. J.
Hamilton Sundstrand Poland Sp.z o.o.
MAPAL Narzędzia Precyzyjne Sp. z o. o.
Śląskie Centrum Naukowo-Technologiczne Przemysłu Lotniczego
Inkubator Technologiczny
Zakład Obróbki Plastycznej Sp. z o.o.
CERTECH
MAKINO
INNpuls
ResEco
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Wytwórnia Filtrów "PZL Sędziszów" S.A.
CEWAR
ORTODROMA
Haas Group International
MAZAK
Zakłady Mechaniczne " Tarnów"
Kasuka Polska
Union Parts
Tubes International
Carl Zeiss
WSK Tomaszów Lubelski
Heli - One
Dreamline
Fotomapy
Nabor
DES ART Sp. z o.o.
Spiroflex
Lauren Peso Polska S.A.
GUMAT Sp. J
Mega Mold
MGGP Aero
Gühring Sp. Z o.o.
Zakłady Mechaniczne Tarnów SA
POLTRA
SIEGMA-CONSULT
Al-Stal Sp. z o.o.
MIKROTEC Sp. z o.o.
POLCOMM
ASQUINI POLSKA Sp. z o. o.
ASMG Sp. z o.o.
 
PZL-Świdnik S.A.
 

PZL-Świdnik to jedyny polski wytwórca śmigłowców, posiadający pełne możliwości
w zakresie rozwoju, produkcji i wsparcia swoich produktów w kraju. PZL-Świdnik, zatrudniający 3240 pracowników, jest również największym producentem branży lotniczej w Polsce i jednym z największych pracodawców w południowo-wschodniej części kraju. Poza produkcją śmigłowców PZL-Świdnik jest również wiodącym producentem struktur lotniczych dla wielu firm lotniczych na całym świecie.


PRODUKTY:

SW-4

SW-4 jest jednosilnikowym, wielozadaniowym śmigłowcem przeznaczonym
do przewozu 5 osób z jedno- lub dwuosobową załogą, w dzień i w nocy w warunkach VFR.  Elastyczność, bezpieczeństwo, łatwość pilotażu i niskie koszty użytkowania sprawiają, że SW-4 jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych użytkowników. Nowoczesna konstrukcja daje możliwość łatwego przystosowania śmigłowca
do pełnienia wielu zadań. Przesuwane drzwi z obu stron kabiny umożliwiają szybki
i wygodny dostęp do wnętrza. Dzięki przedziałowi bagażowemu o pojemności
0,83 m3, SW-4 może zabrać na pokład do 150 kg dodatkowego ładunku. 

Śmigłowiec posiada silnik turbinowy Rolls-Royce 250 C20-R/2(SP) (336kW, 450shp, 457KM). Wszystkie łopaty są wykonane z kompozytu epoksydowo-szklanego Kabina wykonana jest z włókien węglowych i szklanych. Śmigłowiec jest przystosowany do eksploatacji w temperaturach od -30 do +46 stopni Celsjusza.

Nowoczesny design i możliwość łatwego przystosowania do pełnienia różnych misji
i niskie koszty eksploatacji sprawiają, że SW-4  wyróżnia się spośród śmigłowców swojej kategorii.

W-3A SOKÓŁ

Sokół jest średnim dwusilnikowym śmigłowcem o maksymalnej masie startowej
6 400 kg, mogącym zabrać na pokład do 12 pasażerów i 2 pilotów.

W-3A potwierdził swoje wybitne możliwości jako śmigłowiec bardzo efektywny
i niezawodny, który skutecznie prowadzi loty w dzień i w nocy, w każdych warunkach klimatycznych i pogodowych.


Połączenie wysokiej wydajności z wyjątkowo łatwą konfiguracją wyposażenia sprawia, że śmigłowiec PZL W-3A spełnia szeroki zakres szczegółowych wymagań
i ma zastosowanie, zarówno w cywilnych jak i wojskowych misjach.

Wysoki komfort lotu został uzyskany dzięki niskiemu poziomowi wibracji
oraz skutecznemu wyciszeniu kabiny, systemom ogrzewania i wentylacji kabiny
oraz możliwością zainstalowania klimatyzacji.


Dzięki doskonałym możliwościom operacyjnym, niskim kosztom użytkowania
i łatwości serwisowania, W-3A doskonale sprawdza się w każdej sytuacji.

SW-4 PUSZCZYK

Zdolność do pełnienia wielu zadań odpowiadająca współczesnym wymaganiom,
była jednym z priorytetów podczas prac nad śmigłowcem SW-4.

SW-4 Puszczyk idealnie sprawdza się jako śmigłowiec transportowy, patrolowy oraz dla potrzeb podstawowego i zaawansowanego szkolenia.  Jako śmigłowiec treningowy został doceniony przez polską armię, co gwarantuje jego zgodność
ze standardami szkoleń NATO.

Puszczyk posiada podwójny, hydrauliczny układ sterowania oraz siedzenia odporne
na rozbicie podczas wypadku. Jest przystosowany do prowadzenia szkoleń w dzień
i w nocy, w warunkach kompatybilnych z IFR oraz z użyciem gogli NVG. System symulacji sytuacji awaryjnych umożliwia prowadzenie szkolenia pilotów pod kątem sytuacji kryzysowych. Dzięki zastosowaniu podwieszenia zewnętrznego śmigłowiec Puszczyk jest zdolny przenosić ładunki o masie do 650 kg.

W-3PL GŁUSZEC

Nowy wariant bojowego śmigłowca Sokół przystosowany został do wsparcia pola walki i niszczenia naziemnych środków walki w postaci pododdziałów wojsk zmechanizowanych, jak również pojazdów opancerzonych. Śmigłowiec może wypełniać także misje poszukiwawczo ratownicze.

Wielozadaniowy śmigłowiec wsparcia pola walki jest efektem doświadczeń zdobytych przez Polskie Wojska Aeromobilne podczas działań bojowych w trakcie misji stabilizacyjnej w Iraku. Jego ostateczny kształt powstał w wyniku współpracy Wojsk Lądowych i polskiego przemysłu obronnego.

AW149

Śmigłowiec AW149 jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania kolejnych pokoleń.
To wielozadaniowy, średni śmigłowiec do zadań wojskowych oraz rządowych
w rozsądnej cenie. Pełna cyfryzacja, otwarta architektura systemowa (OSA)
oraz w pełni zintegrowane wyposażenie pokazują, że AW149 został zaprojektowany, aby spełniać wymogi współczesnego pola walki. Odporna na rozbicie konstrukcja obejmująca do osiemnastu pochłaniających energię foteli jak również łatwe wejście na pokład i jego opuszczenie zwiększają przeżywalność AW149.

Dwa silniki zapewniają wysokie osiągi w warunkach wysokiej temperatury
i na dużych wysokościach. 4-osiowy cyfrowy autopilot oraz zaawansowana awionika pozwalają
na zmniejszenie obciążenia pilotów. Możliwa jest także zmiana konfiguracji śmigłowca w celu umożliwienia przenoszenia uzbrojenia w zasobnikach zewnętrznych.

AW149 został zaprojektowany w celu zapewnienia wsparcia na polu walki, prowadzenia działań SAR w warunkach bojowych, przeprowadzania misji rozpoznawczych i obserwacyjnych, przeprowadzania ewakuacji medycznej,
misji poszukiwawczo-ratowniczych oraz działań w zakresie dowodzenia i kontroli.

 
Dane kontaktowe
 

Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego
"PZL-Świdnik" Spółka Akcyjna
E-mail  swidnik@agustawestland.com
Tel. (+48) 81 722 50 00, (+48) 81 446 80 00
Strona www www.pzl.swidnik.pl

Kooperacja
 

Słowa kluczowe
 
- Części i zespoły podwozi
- Gondole
- Kadłuby
- Obróbka cieplna
- Obróbka cieplno-chemiczna
- Obróbka skrawaniem
- Osłony silników
- Podzespoły dla śmigłowców i samolotów
- Powłoki galwaniczne
- Produkcja podzespołów do samolotów
- Przekładnie
- Zespoły kompozytowe dla szybowców i samolotów


Dolina Lotnicza 2004 | All Rights Reserved Made by: ideo
Powered by: Edito CMS

Polityka cookies